Denemarken-2017.reismee.nl

Dag 3; LEGOLAND

Vanmorgen iets langer uit kunnen slapen, eindelijk. Rond half 8 zat iedereen aan het ontbijt, lekker druk. Vooral voor de mensen die lekker rustig vakantie aan het vieren waren in hetzelfde hostel...

Van half 9 tot half 10 stond er een zwemtraining op het programma. Even een beetje schikken want we moesten met alle groepen tegelijk het water in. Hebben jullie weleens 51 kinderen tegelijk zien trainen een uur? Lijkt een beetje op spartelende visjes in een te kleine kom :-)

We hebben ieder een half uurtje ons eigen programma gedaan. Marco en Else-Maj hebben hun zwemmers de benen laten trainen en met ze aan de keerpunten gewerkt. Ronald en Johan hebben met de zwemmers starts en techniek geoefend. Iris en Miranda hebben geprobeerd iets creatief te bedenken gezien zij ruim 30 zwemmers in drie banen kwijt moesten. Het werd slingeren met nog wat squats en lunges op de terugweg. Het laatste half uur hebben we met z'n allen estafettes gedaan. Zes teams, alle groepen door elkaar, hebben tegen elkaar gestreden met borstcrawl, borstcrawl met koprollen, samengestelde rugslag en LAST BUT NOT LEAST: in een treintje naar de overkant.

Snel opschieten en allemaal in de bus, want Legoland stond op het programma. Even snel de tassen omwisselen, omkleden en de reis kon beginnen. Het was ongeveer ander half uur weg met de bus. Terwijl de zwemmers lekker bezig waren boven met leuke meezingers waren de trainers beneden aan het dobbelen, het wel beroemde spel dertigen.

Na ander half uur waren we aangekomen en iedereen was natuurlijk heel erg enthousiast. Voordat we allemaal naar binnen gingen, ging Ben voor iedereen kaartjes regelen. Terwijl hij daarmee bezig was gingen de rest snel een groepsfoto maken. Ben kwam terug met de kaartjes en de pret kon beginnen. Marco en Petra namen de jongere kinderen onder hun hoede. Het was nog even stress want er waren een aantal kinderen vast komen te zitten met hun bootjes. Twee bootjes door 1 smalle doorgang ging toch net niet helemaal lukken... Verder ging iedereen in kleine groepjes het park in. Iedereen heeft een hele leuke, maar vermoeiende dag gehad. Een groot deel van de begeleiders is met de bus een stukje verder gereden naar Vejle waar zij een museum hebben bezocht. Vooral Iris was in haar nopjes gezien het een aardrijkskundige museum was. Niet onbelangrijk; de koffie en taart waren erg lekker.

En het was boffen! We hadden heeeerlijke wraps als avondeten. De kinderen hebben zitten smullen. Ondanks de lange dag waren er nog heel veel kinderen die lekker sport en spel wilden doen na het diner. Onder leiding van Michel hebben we handbal, voetbal en volleybal gedaan. Met afsluitend een spel handbal in de grote zaal, zwemmers en begeleiders deden mee.

Nog twee dagen te gaan, het gaat veel te snel voorbij!

Reinoud

Leuk, we zaten al te wachten op het verslag van dag 3!
???