Denemarken-2017.reismee.nl

Dag 2; Het dorp verkennen

Dag 2 is aangebroken. Na een vervelend telefoontje maandag avond laat dat we een uur eerder moesten ontbijten en trainen zaten we om 7 uur aan het ontbijt. De groep van Marco en Iris waren als eerste aan de beurt voor de zwemtraining. De zwemmers bij Iris hebben vooral aan de rugcrawl techniek gewerkt en de zwemmers van Marco hebben aan de lichaamsspanning en vlinderslag gewerkt. De groep van Miranda en Ronald hebben eerst landtraining gedaan onder leiding van Michel. Hierbij lag de nadruk om lichaamsspanning/controle en het trainen van de benen. Na een uurtje mochten de groepen ruilen. De zwemmers van Miranda hebben vooral wat langere afstanden gezwommen en de zwemmers van Ronald hebben aan hun vlinderslag gewerkt. De groepen van Marco en Iris hebben bij Michel voortgeborduurd met de oefeningen van de landtraining gisteren.

Na een heerlijke lunch zijn we het dorpje gaan verkennen. Alle groepen zijn ruim een uur aan de wandel gegaan en sommige zijn met wat mooie (Deense) spullen teruggekomen. Het was een knus dorpje waar we ook het belangrijke standbeeld van de waddeneilanden Kagmanden hebben gezien. Er waren hier ook hele leuke knusse, kleine winkeltjes. De kinderen waren erg onder de indruk van de prijzen omdat die een stuk hoger lijken dan in Nederland. In Nederland is 1 euro namelijk gelijk aan 7,5 Deense kroon. De jongste zwemmers zijn vervolgens nog naar een kleine speeltuin geweest omdat hun energie nog steeds niet op was en het leuker was dan het dorpje voor hun.

In de middag stond er nog een uurtje zwemtraining op het programma. Marco en Ronald mochten als eerste het bad in. Zij hebben de benen getraind en het keerpunt verbeterd. Bij Ronald hebben ze aan de borstcrawl gewerkt. In het tweede uur hebben Iris en Miranda de zwemmers verschillende uitdagende opdrachten gegeven waarbij ze zowel zwemmend uitgedaagd werden, maar ook mentaal. Zo moesten ze 5 minuten borstcrawl zwemmen. Als er 1x gefloten werd moesten zij maximaal zwemmen, bij 2x een koprol voorover, bij 3x omdraaien en de tegengestelde richting op zwemmen en bij 4x een koprol achteruit. Best lastig kunnen we jullie vertellen!!

Na het diner ging het grootste deel van de groep de heupen losschudden bij Zumba met een erg enthousiaste instructrice. Iedereen deed hierdoor leuk en enthousiast mee. Terwijl de jongere zwemmers bezig waren met Zumba zijn de oudere zwemmers naar de fitness gegaan. Dit gebeurde onder leiding van Michel, Johan en begeleiding van de mensen uit het complex. Ik heb zo'n vermoeden dat er heel wat zullen opstaan met spierpijn morgen....