Denemarken-2017.reismee.nl

Dag 4; Raar met je haar

Vandaag hadden we ongeveer dezelfde planning als de dinsdag. De groep van Marco en de groep van Iris begonnen met zwemmen. De groep van Miranda en de groep van Ronald begonnen met landtraining. Na ongeveer anderhalf uur wisselden de groepen. De landtraining van vandaag stond in het teken van lenigheid. Met name de beenspieren werden heerlijk opgerekt, de pijnkreten galmden door de zaal. Waar de één een sollicitatie als slangenmens eruit kan sturen, kan de ander aan de slag als plank. Samenwerken was een belangrijk onderdeel van de oefeningen, de zwemmers deden dit fantastisch.

Na alle trainingen was er een heerlijke warme lunch. De zwemmers dachten even dat ze pannenkoeken voorgeschoteld kregen vanwege de heerlijke vanillegeur, maar deze specerij was gebruikt in het vlees dat weer gretig aftrek vond. In het middagprogramma werden de zwemmers in twee groepen opgesplitst. De jongste zwemmers gingen naar het Tønderse luchtkussen festival, dit vond plaats in de sporthal waar we al de hele week de landtrainingen doen. Er waren veel verschillende luchtkussens waar de kinderen zich heerlijk hebben vermaakt. De oudere zwemmers gingen het stadje Ribe bezoeken. Ze konden op eigen houtje rond lopen en hun laatste Deense Kronen uitgeven. Deze werden door de meesten goed besteed aan heerlijke Belgische wafels, donuts, muffins en warme chocolademelk, met slagroom natuurlijk.

We hadden weer een strak programma, dus bij aankomst rond half vijf in het hostel moesten we we snel naar de kamers en onze zwemspullen halen zodat we om vijf uur weer in het water lagen voor de zwemtraining. De groep van Ronald zwom een zware set met 200 en 400 meters. De groepen van Iris en Miranda werden samengevoegd om starts en keerpunten te oefenen. Hierbij stond het "nieuwe" vlinder-, rugslag keerpunt centraal. Hierna werden ze nog even afgemat met 25 meter sprints in alle slagen en de training werd afgesloten met een ludieke estafette waarbij de teams van elf, bij elke baan een zwemmer moesten ophalen met behulp van een drijvende mat, totdat het hele team compleet aan de overkant was.

Na de training snel weer terug naar de kamers om de zwemtassen leeg te maken en handdoeken en zwemkleding te drogen te hangen. Snel naar de eetzaal waar lekker pitabroodjes lagen. Het enige dat eraan ontbrak volgens de zwemmers was de shoarma.

Na het eten moest iedereen gauw naar de kamers om hun haar te doen voor de bonte avond met het thema 'raar haar'. We hebben de meest creatieve en bijzondere haarpartijen gezien en beoordeeld, zodat er uiteindelijk een mooie top 3 ontstond: 1. Willem (prachtige pruik met blond en roze) 2. Saskia (haren mooi ingevlochten en versierd als paddestoel) 3. Bas (met 2 hele mooie staartjes boven op zijn hoofd). Na een aantal onwijs leuke acts waarbij iedereen mee kon zingen en dansen en waar de trainers nog uitgedaagd werden tot een korte landtraining kon het feest beginnen. Het werd een gezellige disco waarbij er flink gedanst werd. Toen alle zwemmers toch wel erg 'moe' werden, werden de kamers opgezocht en gingen ze slapen..... ;-)

(zoals jullie merken is deze blog een ochtendje te laat, maar dat betekent dat het een héle gezellige avond is geweest!)

Ivonne

Zijn er ook foto's van dag4?????

Bregje van der Pluijm

Inmiddels wel! :-)